torsdag den 17. marts 2011

Endnu mere polo

Siden sidst har vi fået spillet 2 stævner. Et i Esbjerg og et i Århus. Stævnet i Esbjerg bød på 2 sejre, 1 nederlag og en uafgjort. Efter dette stævne delte vi samlet en første plads med Skanderborg. Så Stævnet i Århus ville blive afgørende for hvem der kunne kalde sig vinder af 2. division vest 2011.03.17

Vi skulle spille 3 kampe, mod henholdsvis Århus, Skanderborg og Silkeborg. Vi vinder vores første kamp 10-2, det samme gør Skanderborg, som vinder deres kamp 7-3. Skanderborg er indbyrdes bedre end os, så vi skal vinde vores kamp mod dem. Det er hele vejen igennem en tæt kamp og det er tydeligt at begge hold virkelig kæmper for en sejr. Hen mod slutningen bringer Skanderborg sig foran 4-3. Men kort tid efter udligner Martin Heide til 4-4. Med kun 30 sec. igen har Skanderborg bold i angreb, de vælger et hurtigt skud, som går langt forbi mål, rammer bagvæggen i hallen heldigt og falder næste lige ned i hænderne på Lasse som ligger på mål. Lasse har derfor nemt ved at lægge en dyb bold til Martin, som næsten for skuddet var stykket af på kontra. Det tager Skanderborg fuldstændigt på sengen og de har ingen chance for at forhindre Martin i at sætte kampens sidste mål ind, men kun få sekunder tilbage på klokken, til stillingen 5-4.

Skanderborg har med nederlaget kun en mulighed for at nappe førstepladsen. De skal vinde deres sidste kamp mod Århus og vi skal tabe vores sidste kamp.

Skanderborg vinder deres kamp 5-3 og kan nu kun læne sig tilbage og håbe på at vi tager vores kamp mod Silkeborg.

Silkeborg har nogle meget dygtige og hurtige roer, men de har ikke særligt meget polo erfaring. De har dog vundet deres første kamp mod Randers 5-4. Vi starter kampen med masser af selvtillid og energi i armene. Hvilket Silkeborg ikke rigtigt har noget modsvar i mod. Vi spillere en kamp, hvor vi hele vejen i gennem bestemmer tempoet og kan let bringe os foran 4-0. Silkeborg lykkes dog med en hurtig kontra, på en fejl fra vores side af og kan sætte et mål ind til stillingen 4-1. Det bliver dog deres sidste mål og kampen ender 7-3.

Vi kan derfor nu kalde os vindere af 2. division vest, hvilket giver billet til at spille om oprykning til 1. division.

Mere om det på et senere tidspunkt.

mandag den 6. december 2010

Mere polo

Så blev årets andet 2. divisions stævne afviklet. Stævnet blev afhold i Viborg af GIV. Denne gang var der heldigvis, i modsætning til sidst, mødt flere hold op. Skanderborg, GIV og Esbjerg var med denne gang.

Vi var igen af sted med vores sædvanlige hold, bestående af Oluf, Martin, Frank og undertegnet. Vi startede dagen rigtigt godt med en stor sejr over GIV på 7-2. Den næste kamp, som blev spillet mod Esbjerg forløb dog ikke helt så godt. Kampen var præget af lidt rodet spil og for mange fejl. Hvilket betød at vi fik formøblet en 2-0 føring til et nederlag på 3-4. Dagens sidste kamp stod mod dødsrivalerne fra Skanderborg. Det var en kamp vi måtte spille uden Martin, da han skulle videre til julefrokost. Så vi lånte 2 spillere fra GIV. Kampen bar desværre også præg af at vi ikke tidligere har spillet sammen med de 2 fra GIV. Vi fik derfor aldrig rigtigt vores angreb eller forsvars spil op at køre. Vi måtte derfor også se og til takke med et nederlag på 2-5.

Ikke en helt lige så god runde som den første. Men med 3 sejre og 2 nederlag ligger vi stadig godt i tabellen, som ser ud som følger:

Esbjerg: 3 sejre, ingen nederlag
Fredericia: 3 sejre og 2 nederlag.
Skanderborg: 2 sejre og 3 nederlag
GIV: 1 sejr og 2 nederlag
Randers: 2 nederlag

Næste stævne finder sted en gang i januar.

mandag den 29. november 2010

Kajakpolo - så er vi igang

Så er vi endeligt igang med Kajakpolo igen. Dejligt - har faktisk savnet det hele vinteren :)

Den 14/11 var vi med til det første stævne i Randers, som dog desværre var ramt af en del afbud. (Måske kunne arrangørene være lidt bedre til at få meldt datoerne ud før? hint hint)

(Billederne er fra et stævne i Randers sidste år)

Holder var: Lars S.P., Martin Heide, Oluf og Frank (undertegnede).

Vi startede sæsonen med sejer over Randers og dødrivalerne: Skanderborg :) De sidste to kampe hvor vi mødte Randers og Skanderborg igen, talte ikke - men sjove var de alligevel!

Næste stævne er den 4. December i Viborg.

mandag den 8. november 2010

Bågø - lørdag den 6. nov.

Kolding Kajak Klubs havkajak udvalg har tradition for at arrangere lørdags ture i vinter halvåret. Dette års første lørdags tur, som også var min første, gik forbi Bågø.

Udstyr – Hvis du har styr på dit gear og gerne bare vil læse om turen, så rul blot længere ned.

Det blev ikke til meget vinter roning, for mit vedkommende sidste år. Men de km jeg nåde lærte mig at, det er rigtigt koldt at ro om vinteren. Man kommer ikke uden om at have noget tøj og udstyr der kan holde en varm. Jeg vil derfor fortælle lidt om hvad jeg ror i. Om sommeren kan man slippe af sted med lidt mindre avanceret udstyr. Men til vinterbrugt skal man simpelthen have noget ordentligt udstyr. Jeg har derfor til denne sæson været ude og erhverve mig lidt nyt ro gear.

Mange vælger at bruge en tørdragt når vandet bliver koldt. Tørdragten er også en nødvendighed, hvis man skal bruge meget tid i vandet. Men hvis man som jeg mener, at man skal holde sig i kajakken om vinteren (så meget det nu er muligt), er der andre alternativer. De fleste vil nok kunne klare sig med en god rojakke samt longjohn våddragt. Jeg valgte at købe et par tørbukser, samt tørjakke i stedet for en tørdragt. Bukserne er tænkt som supplement til våddragt og tørjakke, samt erstatning for våddragt når det er lidt varmere i vejret (højere vandtemp.).

Valget faldt på busker og jakke fra Nookie. Jeg bestilte direkte hos Nookie.co.uk, da der er en del at spare, så længe pundet er lavt. Jeg valgte Nookie ud fra gode referencer, test af produktet og pris.
Bukserne heder Nokkie Xtreme Dry Trousers - http://www.nookie.co.uk/xtremedry/index.htm
Jakken heder Nookie Assult - http://www.nookie.co.uk/assault/index.htm
Begge produkter er udvilket til Whitewater, så der er garanti for at man bliver holdt tør. Det betyder ligeledes også at det virkeligt, er nogle solide produkter, som kan tåle lidt af hvert.  Jeg har pt. kun brugt begge dele en gang og vil derfor ikke kunne med noget anmeldelse af dem endnu. Men det kommer på et senere tidspunkt.

Sidste vinter roede jeg med et par Nookie neopren handsker http://www.nookie.co.uk/amara/index.htm Men det var simpelthen for koldt. Så jeg var også ude og købe et par muffediser til denne sæson. Valget faldt på et par NRS Mambas http://www.nrsweb.com/shop/product.asp?pfid=2451&pdeptid=944 Købt hos Havkajakken. Jeg må deværre indrømme at det var et fejl køb. Da jeg med mine handsker har meget svært ved at få muffediserne på og af, da de har en ret smal åbning. Hvilket er meget irriterende når man roer. Det giver også en hvis utryghed, at man ikke let kan skille sig fra sin pagaj, hvis uheldet er ude. Jeg må derfor ud og lede efter et par nye. Jeg tror valget falder på en Paddler muffedise fra Kajakgaarden http://www.kajakgaarden.dk/kajakbeklaedning-45/haender-foedder-hoved-48/padler-vindluffe-muffedisse-388.html

På hoved har jeg ind til videre bare brugt en almindelig hue. Men det kan være jeg vælger at investere i en neopren hætte på et senere tidspunkt. Det kommer helt an på hvor meget og under hvilke forhold jeg kommer til at ro denne vinter.

På fødderne har jeg et par neopren sokker af mærket Crewsaver købt hos Havkajakken. Lite boot http://www.crewsaver.co.uk/images/productimages/larger/ZZ_1171619808_liteboot_small.jpg Jeg vil ikke anbefale denne neoprene sok, da den har en tendens til at gå op I syningen I “ryggen/hælen” af sokken. Jeg har mødt flere der har haft samme problem med sokken. Den sælges heller ikke længere hos Havkajakken. Jeg skal derfor ud og finde mig et par nye neopren sokker. Ligesom med valg af våddragt, er det vigtigste at man vælger en sok der sider godt på en. Der er dog lidt større forskel på våd sko/sokker end våddragt. Så jeg tror på at det godt kan betale sig prøve sig lidt frem inden man beslutter sig.

Jeg har også en longjohn våddragt, af mærket Artistic, købt hos Kajakgaarden. Artistic Tajo LJ 3,5 mm http://kajakgaarden.dk/kajakbeklaedning-45/vaaddragter-neopren-47/artistic-tajo-lj-3-5-mm-262.html Man kan selvfølgelig sagtens købe en våddragt der er for billig. Men så længe man køber en kajak våddragt, tror jeg ikke på at mærke og pris har den helt store betydning. Det vigtigste er at man finder den våddragt der passer bedst. Jeg har ikke noget at udsætte på min i forhold til kvalitet og pasform.

På kroppen har jeg normalt løbe eller ski undertøj som inderste lag. Jeg har ikke fundet noget til benende endnu, men til overkroppen har jeg en Nookie Thermalcore top http://www.nookie.co.uk/thermalcoretop/index.htm købt hos Havkajakken. Den er lavet af et bambus materiale, som har samme egenskaber som ren uld, men koster stort set det halve. Jeg kan varmt anbefale dette produkt.

Udover ovenstående roer jeg med et sprayskørt fra Reed. Det er et skørt i gummi og ikke neopren. Skørtet hedder SuperTour Spray Deck og kan ses her http://www.chillcheater.com/products/shop.asp?cid=794&p=1&pid=33349 Det er valgt på baggrund af at jeg endnu ikke ejer min egen kajak og derfor er afhængig af at have et skørt der passer forskellige kajak modeller og typer.  Jeg har brugt skørtet i over et år nu både til havkajak og kajakpolo og har været yderst tilfreds med det. Det holder 100% tørt og kan sagtens konkurrer med skørts af neopren. Den eneste ulempe ved skørtet er at, det er mindre robust end neopren. Det er efterhånden også ved at være godt slidt, det er dog mest kosmetisk. Efter en sæson med kajakpolo, syntes jeg faktisk, at det har holdt bedre end forventet. Jeg vil helt klart anbefale alle nye roer at vælge dette sprayskørt i stedet et i nylon.

Som det sidste på kroppen har jeg selvfølgelig en vest eller PFD som de kaldes på engelsk. Jeg har en vest af mærket Delta købt hos Havkajakken. Delta Traveller http://www.mamut.net/kajakshop/shop/ Den har en stor lomme på ryggen, samt en lille lomme på fronten. Jeg syntes vesten sider rigtigt godt og har en god kvalitet. Lomme på ryggen er rigtigt god at have, da man kan have en hydrapack/cammelback i den. Lommen på fronten passer fint til en mobil, som altid er rar at have med. Jeg overvejer dog at finde en ny vest med lidt flere lommer. Men ind til videre har jeg være glad for min Delta.

Det var lidt om det udstyr jeg har på når jeg roer. Jeg vil på et senere tidspunkt fortælle lidt om hvad jeg ellers har med når jeg er ude og ro.

Turen

Turen var på forhånd planlagt til at skulle gå fra Fønsvig forbi Bågø og ind til Aborg strand, en tur på ca. 21 km.

Der var mødetid kl. 8.00 i Kolding Kajak Klub, til morgen kaffe og snak om turen. Der var udover turlederne Bent og Oluf mødt 3 andre op, Søren, Lars og Line. Så gruppen bestod denne lørdag i alt af 6 personer. Det betød så også at traileren hurtigt var pakket og vi sad i billerne på vej mod Føns vig. DMI lovede sol hele dagen og 8-12 sec. m. vind fra nord, nordvest.
Vi ankom til Fønsvig omkring kl. 9 hvorefter Oluf og Bent kørte mod Aborg strand for at stille den ene bil. Ca. 30 min. senere sad vi alle i kajakkerne på vej ud mod Rods pynt. Vi ville lade det være op til forholdene, at bestemme om vi skulle krydse direkte over mod Wedelsborg eller følge kysten rundt. Da vi kommer rundet om Rods pynt mener alle at, det ikke er værre end, at vi godt vil kunne klare at krydse direkte over. Selv Line og Søren, som ikke er helt så erfarende roer, roede derud af til trods for til tider store side bølger. Vi havde vinde ind skråt bagfra og bølger ind næste direkte fra siden.
Tahe Marine Greenland TC, som jeg havde valgt at ro i, er en let lille kajak som ligger utroligt godt i bølger også under disse forhold, med en halv til halv anden meter høje bølger ind fra siden. Greenland TC er også utroligt retningsstabil i ryg og sidevind. Det lave bagdæk betyder, at der ikke er meget for vinde at få fat i og dreje rundt. Det er helt igennem en super dejlig kajak at ro i.

Turen fra Fønsvig til første stop på bagsiden af Wedelsborg gik stille og roligt og uden problemer for alle. Der var ikke lovede store skift i vejret i løbet af dagen, så der var ikke noget grundt til at have stress på. Vi fandt et sted at gå i land i læ af de høje klitter ved Wedelsborg ca. kl. halv tolv.

Her kunne vi nyde vores medbragte frokost til en helt fantastisk udsigt mod Brandsø. Det er jagtsæson, så over klitterne blev der skudt en del krudt af. Men det var heldigvis ikke noget der forstyrrede hverken frokosten eller den flotte udsigt.  Efter et kvarters tid sad vi igen i kajakkerne. Vi fulgte kysten et stykke for at finde et godt sted at krydse over til Bågø.
Turen over mod Bågø, var præget af lidt mere vind og flere side bølger. Igen ikke noget nogle af os ikke kunne klare og krydset gik fint. Jeg havde dog et enkelt uopmærksomt øjeblik, hvor jeg blev ”spist” af en bølge. Jeg bliver simpelthen overrasket af en bølge, der knækker lige ned over min kajak og gav mig et ordentligt skyld ned af nakken. Min nye rojakke hold mig dog 100% tør. Så det var mere et øjeblik af overraskelse end noget andet. Næste over ved Bågø drejer vi mod syd langs øen og får herved vinden og bølgerne i ryggen.  Hvilket gav os rigtigt gode muligheder for at surfe på bølgerne. Det er første gang jeg har været ude i forhold, hvor der har været gode muligheder for at opleve noget surf. Jeg kan kun sige at det er skide skægt. Man bliver som en lille dreng i tivoli. Det blev dog en kort fornøjelse, da vi skulle i land og have et kort hvil inden vil skulle krydse over til Aborg strand.

10 min. og en kop te og lidt chokolade senere, var vi på vej over mod Aborg strand. Vinden og bølgerne kom stadig fra nordvest, så vi havde stadig bølger og vind ind fra siden, dog fra modsat side. Dette kryds første os ud på lidt mere åbent vand, hvilket betød lidt større bølger end resten af turen. Igen ikke noget vi ikke kunne klare, men det krævede til tider lidt mere koncentration, hvis man ikke ville rives med af en af de store bølger. Endnu et kort øjebliks uopmærksomhed, betød at en bølge endnu en gang fik lov til at overraske mig. Denne gang fik bølgen fat i siden af min kajak med et ordentligt tryk ned af, som et kort øjeblik var ved at skubbe mig rundt. Det var heldigvis ikke mere end et hurtigt støttetag kunne klare. Det sidste stykke ind mod Aborg drejede vi os, så vi fik vind og bølger i rygge, vi kunne på den måde surfe det sidste stykke ind til stranden. I starten havde jeg svært ved at fange bølgerne på den helt rette måde. Men efter lidt tid, fandt jeg teknikken og kunne fange flere større bølger helt ind til Aborg strand.

Ca. kl. to stod vi alle tørre og trætte i land på Aborg strand, efter en sjov og super hyggelig tur. Det var ikke en tur jeg ville have taget alene, under de forhold. Så det er super fedt at klubben arrangerer disse ture. Så man kan få nogle gode og anderledes oplevelser, end man ellers ville have fået alene.

Næste lørdags roning er første lørdag i december, hvor turen, hvis alt holder, går til Vesterhavet. En tur jeg ser meget frem til.

tirsdag den 24. august 2010

EPP3 træningsaften der endte i en storm

Da jeg så opslaget i Kolding Kajak Klubs klubblad om at man kunne tage EPP3 i klubregi meldte jeg mig straks til. For det var da lige noget for mig, sådan at få udbygget mine kompetencer og ikke mindst få flyttet mine grænser lidt.

Der er mange ting man skal være god til i en kajak, når man skal tage en EPP3 prøve. Derfor havde jeg besluttede mig for, at det var på tiden med en træningsaften, ud over de kursusdage der er planlangt i forbindelse med prøven. Jeg inviterede derfor de andre fra holdet, med ud og ro, så vi sammen kunne få øvet os lidt på de forskellige styretag og teknikker. Planen var i udgangspunkt at ro fra klubben til Rebæk afgang kl. 17.30, for her at træne teknikker og rul. På dagen lover DMI ikke ligefrem optimalt rovejr. 8-10 sec. meter og en hel masse regn. Jeg var derfor forberedt på at planerne skulle ændres. Der løber også et par afbud ind i løbet af dagen. Vi ender derfor med kun at blive 3.

Pga. den sidste tids kraftige regn, er der badeforbud ved Rebæk. Anni og Steffen er garvede roer, som ikke har noget imod at tage kampen op med bølger og vind. Vi beslutter os derfor at ro til Elverhøj, hvor vandet er rent. Det giver os også mulighed for at få noget træning i at ro i vind og bølger. Turen til Elverhøj går fint, til trods for klapsø og mod og sidevind. Vi ser dog alle frem til en let tur hjem med medvind.

Fremme ved Elverhøj, er der næste optimale forhold til tekniktræning. Vi ligger i læ og har kun moderate bølger. Så vi træner og ruller løs i lidt over en time. Efter en kop te og varmkakao, vender vi kajakkerne hjemad. På vej op mod Agtrupvig, går det langsomt op for os at vinden ikke, som vi troede havde lagt sig, men snare var taget til i styrke. Bare det at runde den første bådbro giver os store problemer pga. den kraftige sidevind og store bølger. Efter noget tid, lykkes det os dog alle at finde den rette vinkel til at komme sikkert rundt om broen. Herfra går det langsomt fremad, i omkring en time, i kraftig vind skråt forfra, ind i mellem fortøjret både og uden om bådbroer. Det er den hårdest time jeg nogen sinde har haft i en kajak. Kl. nærmer sig 21.00 mørket er ved at ligge sig, kræfterne er ved at slippe op og vi mangler stadig lidt over 3 km til vi når tilbage til klubben. Det virker som en uovervindelig kamp. Jeg er også nået et punkt, var det er ren vilje og stædighed der presser mig frem. Jeg har simpelthen ikke lyst til at tillade mig selv at give op. Hver gang tænkerne om at give op og om mulige udveje melder sig, siger jeg til mig selv at jeg sagtens kan klare det og at jeg ikke er træt nok til at give op. Jeg begynder dog at tvivle på at jeg vil kunne klare hele turen tilbage til klubben, specielt fordi vinde kun virker til at tage til. Jeg er heldigvis godt kendt på fjorden og har derfor let ved at vurdere mine muligheder, i forhold til hvis jeg bliver nød til at give op, inden vi når tilbage til klubben. Vi har alle 3 de meste af turen ligget lidt spredt, da vi et eller andet sted hver i sær har kæmpet vores egen kamp mod bølgerne og vinden. På et tidspunkt når jeg op på siden af Steffen, efter at have ligget bagved et stykke tid. Han spørg om jeg er okay, og jeg siger at jeg har det hårdt. Det har han også, så han forslår at vi går i land ved Kolding Roklub og får en til at hente os der. Det er ved at være helt mørkt og det blæser 15 sec. meter. Så det er den eneste fornuftige beslutning. Vi lander ved roklubben omkring kl. 21.45 godt møre og udmattet med alle tørre. Det er nu helt mørkt og det blæser op til stormstyrke, så vi er alle enige om at det var den helt rette beslutning at gå i land. Selvom vi fysisk have kræfter til at fortsætte et stykke endnu. Ville det ikke have været forsvarligt i de forhold.

Steffen for fat på sin kone, som heldigvis ikke har noget i mod at komme og hente os. Vi køre tilbage til klubben for at hente en trailer, som vi kan få kajakkerne tilbage til klubben. Kl. 23.00 ligger jeg hjemme i min seng, godt øm efter nok de nok vildeste 2 timer i mit kajakliv.

Ingen af os var forberedt på at turen skulle udvikle sig som den gjorde. Vi var derfor udstyrsmæssigt heller ikke godt nok forberedt på forholdene. Så det ville nok være blevet til en dumpet i EPP3. Men lektierne er lært og jeg ror ikke af sted igen uden at have tjekket været grundigt og ikke mindst have pakket kajakken med det fornødne udstyr til at klare selv de værste forhold. Det var utrolig heldigt, at vi alle 3 fysisk og mentalt kunne klare forholdene. For vi var som sagt ikke forberedt på, at skulle hjælpe eller rede nogen.

Turen endte med at byde på lidt flere udfordringer end forventet og jeg fik da også helt klart flyttet nogle grænser. Jeg er glad nok for at turen endte som den gjorde. Da jeg fik bevist overfor mig selv, at jeg kan klare lidt af hvert. Så lysten til kajak er heldigvis ikke blevet mindre. Men der skal nok gå lidt tid for jeg skal ud og slås med storm igen :-}

torsdag den 5. august 2010

Natroning på Kolding Fjord

Det at ro kajak er meget alsidigt. I hverdagen kan man tag en stille tur, hvor man ikke laver så meget andet end nyder vejret og det at være på vandet. Man kan også tage ud og give den lidt gas og få brændt noget energi af. Men kajakken giver også mulighed for at tage på eventyr. Man kan planlægge korte eller længere ture, med telt og oppakning. Man kan også tage på små eventyr, hvor en bestemt oplevelse er i fokus. Det kan være at ro i vind og bølger, hvor det handler om at prøve kræfter med naturen.

Et af disse små eventyr, var for mig at ro i tusmørke. Ideen var at ro af sted imens solen er ved at gå ned, helst i godt vejr med så lidt vind som muligt. Der er altid mange mennesker på og omkring Kolding fjord. Så det handle for mig om at opleve hvordan det ville være at være alene på fjorden i tusmørke.

Jeg startede ud fra Kolding Kajak Klub kl. 21.45 en mandag i juli. Jeg havde planlagt at ro til Løger Odde (ved Agtrupvig) en tur på i alt 11 km som normalt tager 1,5 – 2 timer. Min forventning var at være tilbage inden det blev helt mørkt. Jeg havde derfor hverken taget knæklys eller pandelampe med. Hvilket jeg nok burde have gjort for en sikkerheds skyld.

Turen ud var helt fantastik. Over 20 grader og næsten igen vind, så der var masser af overskud til at nyde hvordan stilheden og mørket langsomt lagde sig over fjorden. Der var et par enkelte både der var på vej hjem fra deres ture og lidt folk på strande i Rebæk. Så helt alene var jeg endnu ikke. På tilbage vejen kom mørket lidt hurtigere end jeg havde regnet med og det blæste lidt op. Det var dog på igen måde noget problem. Det var en meget anderledes oplevelse at være helt alene på fjorden i næste mørke. Man føler sig ret hurtigt ret lille når man er alene på vandet i en kajak.

Da jeg kom til Rebæk og kun manglede små 1,5 km til jeg var tilbage ved klubben. Var det blevet næsten helt mørkt. Vandet som ellers normalt på en stille dag virker så indbydende, var nu helt sort og et eller andet sted meget skræmmende. Det var på en og samme tid hyggeligt og uhyggeligt. Det største problem i mørket var ikke at navigere, da jeg uden problemer kunne følge kysten og se i lystet fra husene. Specielt Højhusene lyset helt utroligt meget op.

Det største problem, var dog at jeg ikke kunne se hvordan bølgerne kom. Hvilket gjorde det meget interessant at ro. Det handlede om at holde tungen lige i munden og hele tiden være forberedt på at der kunne komme en bølge. Jeg kom dog sikkert og tør hjem til klubben omkring kl. 23.

Selvom pulsen til tider på turen lige var oppe og vende i den høje ende. Så var det en helt fantastisk tur og en fed og anderledes måde at opleve en tur jeg har roet rigtigt mange gange før. Jeg vil sagtens kunne finde på at tage af sted på en lignende tur en anden gang. Dog med knæklys og pandelappe i pakposen :-}

Næste planlagte eventyr, er en solopgangs tur. Jeg vil dog vente til vejret blive lidt bedre end det gråvejr vi har pt.